Dyskusyjny Klub Filmowy - marzec 2019 - Dance, dance, dance

  • 4 – SUSPIRIA, reż. Luca Guadagnino, USA, Włochy, 2018 – 135’
  • 11 – STRIKE A POSE. TANCERZE MADONNY, reż. Reijer Zwaan i Ester Gould, Belgia, Holandia 2016 – 83’
  • 18 – CLIMAX, reż. Gaspar Noe, Francja, 2018 – 95’
  • 25 - GIRL (PREMIERA), reż. Lukas Dhont, Belgia, 2018 - 109'


Seanse w poniedziałki o godz. 19.00 | Bilety - 12 zł
Działalność DKF-u jest dotowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej


suspiriaSUSPIRIA

Berlin Zachodni, późne lata 70. Nazistowska przeszłość zamieciona została pod dywan, media donoszą o terrorystach z Baader Meinhof, a w prowadzonej przez Madame Blanc (Tilda Swinton zrobiona na Pinę Bausch) kompanii tanecznej zaczynają znikać dziewczyny. Tymczasem na przesłuchanie przybywa tu niejaka Susie Banion (Dakota Johnson)... Suspiria to remake, czy - jak chce reżyser Luca Guadagnino, autor Tamtych dni, tamtych nocy i Jestem miłością – „cover” kultowego giallo Dario Argento. Oszałamiające sceny tańca działają tu na wyobraźnię równie mocno, jak te rodem z horroru. Klara Cykorz pisała w „Czasie Kultury”, że to film utkany ze śladów historycznych, filmowych, nabrzmiały, przeraźliwie smutny, ciężki od pamięci, w końcu ambiwalentnie seksowny – tak, jak tylko seksowna może być włoszczyzna osadzona w pruskich murach.


strike a poseSTRIKE A POSE. TANCERZE MADONNY

Vogue! - słynna piosenka Madonny i równie słynny teledysk Davida Finchera wstrząsnął w posadach kulturą popularną początku lat 90. Sukces singla sprawił, że królowa popu zabrała występujących w wideoklipie tancerzy w międzynarodowe tournée zatytułowane Blonde Ambition World Tour. Jak naprawdę wyglądała atmosfera na trasie, z której następnie zrealizowano film W łóżku z Madonną? Co kryło się pod jej atrakcyjną powierzchnią? Jak wyglądało dalsze życie tancerzy, którzy dzięki współpracy z Madonną trafili na pierwsze strony gazet? Strike a Pose. Tancerze Madonny – jeden z najgłośniejszych dokumentów 2016 roku – opowiada nie tylko o fenomenie popkulturowym, ale i o seksualnej emancypacji oraz epidemii AIDS.


Climax
 
CLIMAX

Grupa francuskich tancerzy ćwiczy układy taneczne przed wyjazdem na tournée po Stanach. Po próbie czas na imprezę. Co wydarzyć się może jednej szalonej nocy w remizie na prowincji Francji? Prawie wszystko. Jak pisał Adam Kruk w „Dwutygodniku”: tytuł jest swego rodzaju spełnionym zaklęciem. „Climax” jest bowiem jedną wielką kulminacją: rozerotyzowanych ciał, oszałamiających układów tanecznych, używek, rozkoszy, bólu, rozpaczy. A także humoru, bo przy wielu dialogach i sytuacjach – jakkolwiek makabryczne by nie były – trudno się nie uśmiać. Tyle, że to śmiech mocno sadystyczny.


girl
 
GIRL (PREMIERA)

Lara uczy się w szkole baletowej, tańcowi poświęca się całkowicie. Dlaczego jednak tak martwi się o nią jej ojciec, koleżanki z klasy spoglądają dziwnie, a młodszemu bratu zdarza się nazwać ją Victorem? Girl w sposób jak najdalszy od sensacji podejmuje trudny temat transseksualizmu - ujmując go w formę filmu o dojrzewaniu, sprawia, że film uniwersalizuje się, a z bohaterką łatwo jest współodczuwać. Ciepła i czuła, a przy tym niepozbawiona dramatyzmu opowieść o tym, jak trudno być sobą i jak wielką cenę trzeba niekiedy za to zapłacić. Głośny debiut młodego belgijskiego reżysera Lukasa Dhonta ze wspaniałą rolą Victora Polstera zdobył trzy nagrody na ostatnim festiwalu w Cannes i uznany został przez Europejską Akademię Filmową za odkrycie roku.

radioram gazetawroclawska naszemiasto dlastudenta wroclawpl tuwroclaw
wtwlogo strefawroclaw radiowroclaw wroclawmiastospotkan logo skil logo skil logo skil