Sezon Oscarowy 2020

sezon oscarowy 2020Sezon Oscarowy, który elektryzuje wszystkich kinomanów wraca do DCF! Jak co roku z niekrytą przyjemnością pokażemy Państwu najlepsze filmy tego sezonu według Amerykańskiej Akademii Filmowej. Będą to zarówno seanse przedpremierowe, seanse specjalne, jak i pokazy filmów krótkometrażowych. 




Przypomnimy też tytuły, których premiera kinowa już się odbyła, a dzięki nominacjom znów będzie o nich głośno. Szykujemy też – jak co roku – wiele niespodzianek, w tym nasze słynne oscarowe koperty, które szczęśliwcom przyniosą upominki i zaproszenia na następne oscarowe pokazy w DCF.

Rozpoczniemy niezwykłym filmem „1917” Sama Mendesa, zdobywcy Oscara za „American Beauty”, reżysera dwóch Bondów („Skyfall” i „Spectre”), który z artystycznego kina potrafi zrobić komercyjny hit. Przed seansem tego filmu oprócz prelekcji, zobaczycie specjalny materiał w którym reżyser i autor zdjęć – Roger Deakins („Blade Runner 2049”, „Sicario”, „Skyfall”) – opowiadają o kulisach filmu, który powstaje na jednym ujęciu. Ten materiał będzie do zobaczenia tylko na tym jednym pokazie!

Program i prelekcja przed projekcją: Klaudia Małota. 

Bilety: 13/16/20 zł. 

Ogłoszenie nominacji oscarowych: 13 stycznia. 

Rozdanie Nagród Akademii Filmowej: 9 lutego.


male kobietkiMAŁE KOBIETKI – PRZEDPREMIERA | 24 stycznia, 20:00 | KUP BILET

Wygląda na to, że wszystko, czego dotknie Greta Gerwig, zamienia się w złoto! Po wielkim międzynarodowym sukcesie filmu „Lady Bird” (pięć nominacji do Oscara), świat czeka na nowe dzieło utalentowanej scenarzystki i reżyserki, czyli „Małe kobietki”. Film nominowany jest do sześciu Oscarów, w tym za Najlepszy scenariusz adaptowany i dla Najlepszego filmu. 

Gerwig podeszła do tematu kultowej powieści „Małe kobietki”, bazując na książce oraz rysunkach Louisy May Alcott; przygląda się alter ego autorki – Jo March, sięgając do fikcyjnego życia, które ta prowadzi w wyobraźni.

Spojrzenie Gerwig na ukochaną przez publiczność historię czterech sióstr March, zdeterminowanych, by żyć po swojemu, jest zarówno ponadczasowe, jak i silnie osadzone w rzeczywistości. Ale „Małe kobietki” Gerwig to także hołd dla Louisy May Alcott, jej dzieła, jej przełamania barier, jej finansowego sukcesu. W czasach, w których żyła Alcott, udało jej się zrobić wszystko to, czego zrobić jej nie było wolno. Co nie było dobrze widziane. I nie chodzi tylko o napisanie i wydanie bestsellera, ale także o walkę o prawa do własnej twórczości, z którą wiązały się konkretne pieniądze.

Nie tylko gra aktorska urzeka w tym filmie. Na uwagę zasługują kostiumy, muzyka i praca kamery. Wszystko dopięte na ostatni guzik. Greta Gerwig "Małymi kobietkami" pokazuje, że jej poprzedni sukces nie był wypadkiem przy pracy. Reżyserka ma ogromny talent. Potrafi uchwycić pożądane na ekranie emocje i umiejętnie je poprowadzić. Wie czego chce od aktorów, z którymi pracuje i potrafi to wyegzekwować. /Dawid Muszyński, naEKRANIE/



jojo rabbitJOJO RABBIT – PRZEDPREMIERA | 18 stycznia, 20:00 | KUP BILET

„Jojo Rabbit” to satyryczny obraz II wojny światowej na podstawie powieści Christine Leunens, w którym scenarzysta i reżyser Taika Waititi („Thor: Ragnarok”, „Dzikie łowy”) łączy w charakterystycznym dla siebie stylu humor i patos.

Gdy niemiecki chłopiec znajduje młodą Żydówkę, którą ukrywa na strychu samotnie wychowująca go matka (Scarlett Johansson), jego świat staje na głowie. Mając u boku jedynie idiotycznego wymyślonego przyjaciela, którym jest nikt inny jak sam Adolf Hitler (Taika Waititi), Jojo musi teraz stawić czoła swemu ślepemu nacjonalizmowi. W pozostałych rolach: Rebel Wilson, Stephen Merchant, Alfie Allen oraz nagrodzony Oscarem Sam Rockwell.

Film o przyjaźni z Hitlerem, zabawnych nazistach, z żartami z Żydów i wojną w krzywym zwierciadle? Jeśli zrobiłby go ktokolwiek inny, można byłoby drżeć. Ale za sterami stanął Taika Waititi ("Co robimy w ukryciu" i "Thor: Ragnarok"). Widzom, zamiast oburzenia, pozostaje więc śmiech: niewygodny, nieokiełznany. Oczyszczający. (…) To pełna absurdalnego humoru satyra o antysemityzmie, nazizmie, fanatyzmie i innych grzechach śmiertelnych ludzkości. Ale film nie jest kpiną czy drwiną. Humor jest u Nowozelandczyka narzędziem rozbrajania okrucieństwa. Napędem dla dekonstrukcji absurdalnych założeń, uprzedzeń i fascynacji, które od zarania dziejów leżą u podwalin największych z tragedii, których doświadczała ludzkość. /Anna Tatarska, Onet/

2 nominacje do Złotych Globów: Najlepsza komedia lub musical, aktor w komedii lub musicalu; MFF w Toronto: Nagroda publiczności. 


19171917 – PRZEDPREMIERA | 11 stycznia, godz. 20:00 | KUP BILET

Wielkie wojenne widowisko na miarę „Dunkierki” i „Szeregowca Ryana”, które przybliża nam dramatyczne losy żołnierzy na froncie jednej z najbardziej tragicznych wojen w dziejach świata.

Dwaj brytyjscy szeregowcy Schofield i Perry, u schyłku Pierwszej Wojny Światowej otrzymują ogromnie ryzykowną misję, od której powodzenia zależy życie ich towarzyszy. Muszą przedrzeć się za linię wroga i przekazać rozkaz odwołujący atak, który w świetle nowych informacji nie ma najmniejszych szans powodzenia. Jeśli nie uda się wypełnić misji, niechybna śmierć czeka ponad 1600 żołnierzy, a wśród nich brata Schofielda. 

Twórca „Skyfall”, czyli jednego z najlepszych filmów o Bondzie wszech czasów stworzył film artystyczny z wysokim budżetem, łącząc imponujące sceny akcji z bardzo klaustrofobicznymi i intymnymi fragmentami. (…) Sam Mendes zatrudnił do roli operatora Rogera Deakinsa i film dzięki temu wygląda niesamowicie. Całość jest nagrana na długim ujęciu, dzięki czemu cały czas jesteśmy blisko z naszymi bohaterami. Widzimy to, co widzą oni, idziemy tam, gdzie idą oni. Kiedy nie wiemy, co do końca dzieje się na ekranie, to jest to efekt długich godzin pracy i geniuszu artystycznego, a nie niekompetencji. /Kamil Kacperski, Antyradio/

3 nominacje do Złotych Globów: Najlepszy dramat, reżyser, muzyka.

radioram gazetawroclawska naszemiasto dlastudenta wroclawpl tuwroclaw
wtwlogo strefawroclaw radiowroclaw wroclawmiastospotkan sieckinlokalnych logo skil logo skil