4.06 JUTRO BĘDZIE NASZE reż. Paola Cortellesi

11.06 GAUGUIN NA TAHITI. RAJ UTRACONY reż. Claudio Poli

18.06 THE OLD OAK reż. Ken Loach

25.06 RAFAEL: MŁODY GENIUSZ reż. Massimo Ferrari

JUTRO BĘDZIE NASZE

reż. Paola Cortellesi | Włochy 2023 | 118’

Z główną bohaterką może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. Film prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei.

GAUGUIN NA TAHITI. RAJ UTRACONY

reż. Claudio Poli | Włochy 2019 | 90’

Paul Gauguin jest postacią budzącą wyjątkowe emocje w świecie sztuki. Buntownik, który poświęcił wygody zachodniego społeczeństwa, by szukać artystycznego spełnienia na wyspach Oceanu Spokojnego? Czy może hipokryta i degenerat, który utrwalił egzotyczne klisze społeczne i wykorzystywał swój status, by omamiać kobiety z tropikalnego raju?

THE OLD OAK

reż. Ken Loach | Wielka Brytania, Francja, Belgia 2023 | 113’

Dla lokalnej społeczności niewielkiego miasteczka w północnej Anglii pub The Old Oak to miejsce szczególne. Jedyna przestrzeń, gdzie ludzie wciąż mogą się spotkać i przy kuflu piwa omówić bieżące sprawy, ale też symbol brutalnych zmian, jakie dotknęły okolicę za sprawą głębokiej ekonomicznej recesji. Jeden z najważniejszych brytyjskich reżyserów Ken Loach kolejny raz podejmuje w swoim filmie ważny społeczny temat.

RAFAEL: MŁODY GENIUSZ

reż. Massimo Ferrari | Włochy 2021 | 90’

Filmowa podróż przez wysublimowaną sztukę Rafaela, akcentująca wybrane aspekty twórczości artysty. Twórcy opowiadają o życiu mistrza Renesansu  przez pryzmat wybranych dzieł – portretów kobiet, które miały wpływ na jego malarstwo: Matki, Przyjaciółki, Sekretnej kochanki i Klientki. Czy na pewno wszystkie istniały naprawdę? A może były jedynie wytworem wyobraźni malarza?