Crew United

1 lutego 2021 wystartowała polska wersja językowa bazy Crew United https://www.crew-united.com/pl/ – europejskiej platformy łączącej profesjonalnych filmowców z wielu krajów.

Teraz w Polsce, wkrótce w Europie
Baza działała dotychczas w językach niemieckim, angielskim i francuskim. Dzięki dofinansowaniu z programu MEDIA Kreatywna Europa sfinalizowana została wersja polska i rozpoczęły się prace nad wersjami rumuńską i hiszpańską. Długoterminowym celem Crew United jest stworzenie ogólnoeuropejskiej sieci kontaktów i współpracy – Crew United Europe. W każdym z krajów pracuje lokalny zespół złożony ze specjalistów(-stek) z dużym doświadczeniem na danym rynku. W Polsce odpowiedzialne za rozwój platformy, współpracę z organizacjami branżowymi i kontakty z klientami są Irena Gruca-Rozbicka (założycielka magazynu „FilmPRO”) oraz Anna Rembowska (wydawczyni, realizatorka, redaktorka). Projekt polskiej wersji portalu był rozwijany w ramach prestiżowego programu SOFA – School Of Film Advancement.

Jeden portal, wiele narzędzi
Crew United to baza danych i portal internetowy o wielu funkcjach, oferujący użytkownikom(-czkom) możliwość międzynarodowej prezentacji portfolio w profesjonalnym, zweryfikowanym kontekście, oraz możliwość bezpośredniego nawiązywania kontaktów z europejskimi i krajowymi filmowcami(-czyniami): freelancerami(-rkami), producentami(-kami), aktorami(-kami) i firmami działającymi w branży audiowizualnej. Crew United publikuje także oferty pracy i daje możliwość poszukiwania partnerów do nowych projektów.

Crew United wychodzi naprzeciw potrzebom polskiej branży audiowizualnej, oferując polskim filmowcom(-czyniom) gotowe, sprawdzone narzędzie (platforma działa w Niemczech od 25 lat), z którego korzysta już międzynarodowa społeczność twórców filmowych (w 2020 roku – ponad 5 milionów użytkowników z całego świata). Crew United posiada stabilny model finansowania i wciąż się rozwija, tworząc redakcje i sieci kontaktów w kolejnych krajach, a w kinematografii niemieckiej od lat funkcjonuje jako źródło referencji dla osób oferujących pracę i poszukujących jej oraz jako regulator rynku.

Crew United umożliwia prezentację wszystkich użytkowych i artystycznych form audiowizualnych: filmów fabularnych, dokumentalnych, programów telewizyjnych, animacji, reklam, wideoartów, teatrów telewizji, filmów szkoleniowych, instruktażowych, edukacyjnych i wielu innych.

Wyszukiwarka platformy oferuje szereg precyzyjnych filtrów, które umożliwiają znalezienie profesjonalnych współpracowników.

Zatwierdzone ogłoszenia z ofertami pracy dystrybuowane są precyzyjnie do grup docelowych na podstawie kryteriów zawodowych, dotychczasowego doświadczenia, lokalizacji itd. Dzięki Crew United firmy i osoby indywidualne mogą mieć wgląd w bazę projektów i produkcji, które są w fazie finansowania lub przygotowania i kontaktować się z ich inicjatorami, poszukując proaktywnie możliwości współpracy.

Użytkownicy(-czki) posiadający status Premium Video+, dedykowany przede wszystkim aktorom i aktorkom, mają możliwość przechowywania na swoim profilu materiałów filmowych, edytowania ich i tworzenia kolejnych wersji showreela.

Wsparcie dla filmowców: on-line i off-line
W każdym z krajów twórcy platformy CU współpracują blisko z branżowymi instytucjami, gildiami, stowarzyszeniami i związkami zawodowymi, czynnie uczestnicząc w ochronie profesjonalizmu branży filmowej oraz praw jej pracowników. Wszystkie dane wprowadzane przez użytkowników do bazy Crew United, łącznie z ofertami pracy, są sprawdzane, weryfikowane i zatwierdzane przez redaktorów pod kątem prawdziwości, zgodności z obowiązującymi w danym kraju standardami zatrudnienia i wynagradzania. Crew United wdraża również założenia polityki antydyskryminacyjnej, promującej różnorodność i równouprawnienie wszystkich grup pracowników sektorów filmowych oraz dobre praktyki na rynku pracy.

Twórcy Crew United są inicjatorami wielu działań, których celem jest wzmacnianie dobrych praktyk na rynku. Wśród nich znajdują się m.in. Nagroda Film Fair Award, wręczana podczas Festiwalu Berlinale dla produkcji o najwyższych standardach pracy, badania naukowe dot. zróżnicowania na rynku pracy, a także dotyczące warunków pracy w sektorze AV. W Polsce platforma przy współpracy z organizacjami partnerskimi będzie organizować podobne działania.

Polska na fali!

Platforma pojawia się na polskim rynku w niezwykle ważnym momencie. Obecnie powstają liczne organizacje zawodowe, mające na celu ochronę interesów profesji filmowych. Zespół Crew United nawiązał współpracę z Gildiami: Reżyserów, Scenarzystów i Producentów, Gildią Charakteryzatorów Filmowych, Telewizyjnych i Teatralnych, z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych, ze Związkiem Zawodowym Aktorów Polskich, Stowarzyszeniem Autorów Zdjęć Filmowych PSC oraz Polskim Stowarzyszeniem Montażystów PSM.

Wypracowywane przez te środowiska ustalenia będą stanowiły ramy działalności platformy w Polsce. „Z wielką uwagą przyglądamy się koordynowanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej pracom zmierzającym do stworzenia układu zbiorowego oraz aktywnościom innych organizacji. Jesteśmy przekonani, że przyczynią się one do regulacji rynku i wzrostu konkurencyjności polskiego przemysłu AV na arenie europejskiej” – podkreśla Irena Gruca-Rozbicka.

Dołącz do europejskiej społeczności już teraz!

Platformę Crew United może przeglądać każdy, bez konieczności rejestracji – dostęp do wielu informacji jest wtedy jednak ograniczony. Z wszystkich narzędzi oferowanych przez platformę można korzystać, posiadając odpłatny status Premium (roczna opłata 349 zł/osoby fizyczne lub 449 zł/firmy).

Z okazji premiery Crew United Polska zaprasza polskich filmowców, aktorów i przedstawicieli firm oraz instytucji do rejestracji i rocznego, nieodpłatnego testowania statusu Premium na https://www.crew-united.com/pl/

Szczegóły dotyczące dostępnych statusów członkowskich: https://www.crew-united.com/pl/home/benefits.asp

Na wszystkie pytania zespół Crew United Polska odpowie chętnie telefonicznie:
22 120 23 44 i mailowo: czesc@crew-united.com

Aktualności

„Sonata” z dwoma nagrodami na festiwalu Off Camera

Trwają zdjęcia do „Dziennika z wycieczki do Budapesztu”

XVI Dolnośląski Konkurs Filmowy 2022 – przedłużenie naboru wniosków

Rozpoczął się nabór na Polish Days 2022

Twórcy filmowi powalczą o dofinansowanie w ramach 16. Dolnośląskiego Konkursu Filmowego

Film „Sonata” nagrodzony na 26. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sofii

Koprodukcje DCF wśród nominowanych do 24. Polskich Nagród Filmowych – ORŁY

Koniec zdjęć do filmu „Święty” w reżyserii Sebastiana Buttnego

12. edycja Konkursu Mazowieckiego i Warszawskiego Funduszu Filmowego!

„Sonata” w konkursie głównym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Sofii

Nabór wniosków do Śląskiego Funduszu Filmowego na rok 2022  

Dolnośląskie Centrum Filmowe koproducentem filmu dokumentalnego o Wandzie Rutkiewicz!

„Skafander Klingerta” w Hydropolis

Zasady aplikowania do Regionalnych Funduszy Filmowych

Wroclaw Film Commission członkiem międzynarodowego stowarzyszenia komisji filmowych AFCI

Wybrano nowe prezydium sekcji Regionalnych Funduszy Filmowych KIPA

Zakończyły się zdjęcia do nowej produkcji Netflixa – serialu „Wielka Woda”.

„Powrót do tamtych dni” z nagrodą Just Film 21. Festiwalu Black Nights w Tallinie!

Dni branżowe US+CANADA IN PROGRESS

„Sonata” w Konkursie Filmów Polskich na EnergaCAMERIMAGE!

„Powrót do tamtych dni” w konkursie Just Film 21. Festiwalu Black Nights w Tallinie!

Rozstrzygnięcie XV Dolnośląskiego Konkursu Filmowego

Webinarium dla beneficjentów regionalnych funduszy filmowych

XV Dolnośląski Konkurs Filmowy 2021 – ogłoszenie naboru

Wrocław planem filmowym serialu Netflixa!

Koprodukcje DCF prezentowane na tegorocznej edycji Polish Days

5 filmów koprodukowanych przez Dolnośląskie Centrum Filmowe w programie 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni!

ORZEŁ 2021 za Najlepszą Scenografię dla „Doliny Bogów”

„Lipstick on the Glass” Kuby Czekaja w Cannes!

„Moje wspaniałe życie” Łukasza Grzegorzka w sierpniu w kinach!

„Żużel” Doroty Kędzierzawskiej otworzy 40. Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych Młodzi i Film

Koprodukcje DCF wśród filmów z nominacjami do ORŁÓW 2021!

Ruszył nabór na Polish Days 2021!

Finał V edycji Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej

Koprodukcje DCF wśród filmów kandydujących do ORŁÓW 2021

Informacje o terminie naboru do DKF2021

Wroclaw Film Commission członkiem międzynarodowego stowarzyszenia komisji filmowych AFCI

„Tak ma być” Łukasza Grzegorzka w sekcji Work In Progress na festiwalu Les Arcs!

How to put Poland on the international radar – webinarium

9 filmów koprodukowanych przez Regionalne Fundusze Filmowe w Konkursie Głównym FPFF w Gdyni!

Rozstrzygnięcie XIV Dolnośląskiego Konkursu Filmowego (edycja 2020)

Premiera filmu dokumentalnego „Hand made” w reż. Krzysztofa Kunerta

„Żużel” Doroty Kędzierzawskiej powalczy o Złote Lwy

Zakończenie zdjęć do „Powrotu do Legolandu” Konrada Aksinowicza

Uroczysta premiera filmu „Interior”

Pokaz premierowy filmu „Dolina Bogów” Lecha Majewskiego z udziałem twórców

3. edycja Film the Book online

KIPA prowadzi nabór do programu „Akcelerator dla młodych przedsiębiorców z sektora AV”

„WIKA!” w programie New Horizons’ Polish Days Goes to Cannes

45. FPFF w Gdyni przełożony na następny rok

Podstawowe zasady bezpieczeństwa na planie filmowym

Od 18 maja wznowienie prac na planach filmowych w ramach III etapu odmrażania gospodarki

Trwa nabór na Polish Days 2020

„Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej na platformie VOD Telewizji Polskiej

„Producenci pomagają ekipom” – fundusz pomocowy KIPA i Netflix

„Dolina Bogów” – przesunięcie terminu premiery

Poszukiwany dom do historycznego filmu fabularnego

XIV Dolnośląski Konkurs Filmowy 2020 – nabór wniosków

Uroczysta premiera filmu „Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej

Specjalna nagroda CAMERIMAGE dla Lecha Majewskiego