Wrocław, 14.09.2023

 

XVII Dolnośląski Konkurs Filmowy został rozstrzygnięty. Dofinansowanie otrzymało pięć filmów, w tym trzy fabuły i dwa dokumenty. Filmy zostały wyłonione spośród siedemnastu złożonych projektów. Budżet tegorocznej edycji wyniósł 527 106 złotych netto.

 

Dofinansowanie w XVII edycji Dolnośląskiego Konkursu Filmowego otrzymały filmy:

  1. „Dziadku, wiejemy!”, reż. Olga Chajdas, prod. Furia Film Karolina Galuba – 180 000 zł (film fabularny)
  2. „Mamka”, reż. Magnus von Horn, prod. Lava Films sp. z o.o. – 110 000 zł (film fabularny)
  3. „Lachtara-Tęsknota”, reż. Sebastian Chondrokostas, prod. MWM MEDIA sp. z o.o. – 110 000 zł (film fabularny)
  4. „Wszystko o mojej mamie”, reż. Krzysztof Pulkowski, prod. Mediabrigade sp. z o.o. – 100 000 zł (film dokumentalny)
  5. „Przynoszę ci dzikość”, reż. Dyba Lach (Katarzyna Lach), prod. DYBA & LACH sp. z o.o. – 27 106 zł (film dokumentalny)

 

„Dziadku, wiejemy!” to komedia familijna osadzona w scenerii Dolnego Śląska, film drogi, tonacją i humorem sytuacyjnym przywodzący na myśl „Little Miss Sunshine”. Jagoda – energiczna 10-latka, zdecydowaniem i fantazją przypominająca Pippi Langstrumpf, porywa z domu spokojnej starości swojego dziadka i razem ruszają w podróż przez Polskę w poszukiwaniu tajemniczego „Światła morza”. A że dziadek bardziej niż dobrotliwego staruszka z bajek przypomina Jacka Sparrowa z „Piratów z Karaibów”, po drodze czeka ich sporo przygód i awantur.

„Mamka” to intrygująca i pełna mroku historia matki, która powierza swoje dziecko w opiekę „diablicy”. Inspirowana wydarzeniami związanymi z procesem Dagmar Overby, najsłynniejszej seryjnej morderczyni w Danii przed stu lat, baśń-moralitet ze scenografią Jagny Dobesz oraz Bystrzycą Kłodzką i Wrocławiem w tle.

„Lachtara-Tęsknota” to film drogi opowiadający o problemach rodziny rozbitej wskutek różnic kulturowych i migracji. Ojciec grek i jego syn z Polski pół-Grek, obaj na życiowym zakręcie, spotykają się po 20 latach w Atenach, żeby po śmierci byłej żony i  matki podzielić rodzinne mieszkanie w Wałbrzychu. Zmuszeni okolicznościami i pełni wzajemnych wyrzutów, odbywają podróż śladami ucieczki Greków przed wojną domową z 1949 roku. Dla syna to spóźniona lekcja męskiej odwagi i historii greckich imigrantów w Polsce, dla ojca – odpowiedzialności i pokory.

„Wszystko o mojej mamie” opowiada o Agnieszce Kotlarskiej, modelce i fotomodelce, pierwszej Polce, która zdobyła tytuł Miss International, tragicznie zmarłej w wieku 24 lat we Wrocławiu. Patrycja, córka Agnieszki, kończy 30 lat. Miała niespełna 3 lata, kiedy straciła mamę, sławną mamę, modelkę Ralpha Laurena, twarz kampanii Estee Lauder, dziewczynę z przyszłością, zamordowaną na jej oczach przez stalkera. Patrycja nie wie o niej nic, jednak czuje, że już dojrzała do konfrontacji z pamięcią o mamie. Prowadzona przez ojca wśród pamiętników, dokumentów, listów, filmów i zdjęć rusza w podróż, aby odzyskać to, co straciła.

„Przynoszę ci dzikość” to dokumentalna podróż, która stawia pytania o wolność rzek i ludzi, o relację człowieka i natury, ekosystemowe splątania oraz wątek dzikości w człowieku. Towarzyszymy zaangażowanemu w sprawy Odry muzykowi Michałowi Zygmuntowi, który chce przepłynąć 1300 km ze wschodu na zachód tradycyjną, drewnianą łodzią, aby symbolicznie przywieźć zdegradowanej rzece dzikość. Wyprawa Michała pozwala dostrzec różnice między dzikimi rzekami a tymi uregulowanymi przez człowieka, unaocznia problemy związane z ochroną przyrody, daje przyjrzeć się polskiemu krajobrazowi, ale przede wszystkim zagłębić się w rzeczny świat niezwykłej, pozaludzkiej przyrody z perspektywy człowieka, który uważnie słucha.

W tegorocznej edycji konkursu projekty oceniane były merytorycznie w dwóch zespołach eksperckich:

  1. Filmy fabularne: Natalia Grzegorzek, Agnieszka Smoczyńska-Konopka, Janusz Wąchała (dodatkowo ocena ekonomiczna)
  2. Filmy dokumentalne: Łukasz Kowalski, Anna Wydra (dodatkowo ocena ekonomiczna)

Producenci wystąpili w XVII Dolnośląskim Konkursie Filmowym o dofinansowanie w wysokości łącznie blisko 5 000 000 zł. Budżet tegorocznej edycji wyniósł  527 106 zł netto przekazanych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego (500 000 zł) i Dolnośląskie Centrum Filmowe (27 106 zł z wpływów z eksploatacji wcześniejszych koprodukcji DCF).

Podejmując decyzję o przyznanych wkładach koprodukcyjnych komisja kierowała się opiniami ekspertów, strukturą finansowania projektów, udziałem dolnośląskich twórców i firm w produkcji, wysokością kwoty deklarowanej przez producentów do wydatkowania na terenie województwa dolnośląskiego, związkiem tematyki filmów z Dolnym Śląskiem, dotychczasowym dorobkiem producenta i reżysera (w tym rezultatami artystycznymi i ekonomicznymi ich poprzednich realizacji) i spodziewanym efektem promocyjnym filmu dla województwa dolnośląskiego.

Koproducentem dofinansowanych filmów będzie Dolnośląskie Centrum Filmowe, Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

 

Aktualności

„VIKA!” – pokaz specjalny i spotkanie z twórcami w kinie DCFie

Targi branżowe FOCUS Londyn

XVII Dolnośląski Konkurs Filmowy 2023 – dodatkowe rozstrzygnięcie

„Kajtek Czarodziej” – premiera z udziałem twórców w kinie DCF

Koprodukcja DCF wśród filmów konkursowych 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych

Nakręć się na przyszłość! – warsztaty filmowe dla młodych osób zainteresowanych pracą w branży audiowizualnej

Ruszyły zdjęcia do „Wrooklyn Zoo” – nowego filmu Krzysztofa Skoniecznego

XVII Dolnośląski Konkurs Filmowy 2023 – ogłoszenie naboru  

US in Progress w DCF

Pięć filmów z dofinansowaniem Dolnośląskiego Funduszu Filmowego!

Koprodukcje DCF z ORŁAMI!

Koprodukcje DCF z kolejnymi nagrodami!

„Sonata” z dwoma nagrodami na festiwalu Off Camera

Trwają zdjęcia do „Dziennika z wycieczki do Budapesztu”

XVI Dolnośląski Konkurs Filmowy 2022 – przedłużenie naboru wniosków

Rozpoczął się nabór na Polish Days 2022

Twórcy filmowi powalczą o dofinansowanie w ramach 16. Dolnośląskiego Konkursu Filmowego

Film „Sonata” nagrodzony na 26. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sofii

Koprodukcje DCF wśród nominowanych do 24. Polskich Nagród Filmowych – ORŁY

Koniec zdjęć do filmu „Święty” w reżyserii Sebastiana Buttnego

12. edycja Konkursu Mazowieckiego i Warszawskiego Funduszu Filmowego!

„Sonata” w konkursie głównym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Sofii

Nabór wniosków do Śląskiego Funduszu Filmowego na rok 2022  

Dolnośląskie Centrum Filmowe koproducentem filmu dokumentalnego o Wandzie Rutkiewicz!

„Skafander Klingerta” w Hydropolis

Zasady aplikowania do Regionalnych Funduszy Filmowych

Wroclaw Film Commission członkiem międzynarodowego stowarzyszenia komisji filmowych AFCI

Wybrano nowe prezydium sekcji Regionalnych Funduszy Filmowych KIPA

Zakończyły się zdjęcia do nowej produkcji Netflixa – serialu „Wielka Woda”.

„Powrót do tamtych dni” z nagrodą Just Film 21. Festiwalu Black Nights w Tallinie!

Dni branżowe US+CANADA IN PROGRESS

„Sonata” w Konkursie Filmów Polskich na EnergaCAMERIMAGE!

„Powrót do tamtych dni” w konkursie Just Film 21. Festiwalu Black Nights w Tallinie!

Rozstrzygnięcie XV Dolnośląskiego Konkursu Filmowego

Webinarium dla beneficjentów regionalnych funduszy filmowych

XV Dolnośląski Konkurs Filmowy 2021 – ogłoszenie naboru

Wrocław planem filmowym serialu Netflixa!

Koprodukcje DCF prezentowane na tegorocznej edycji Polish Days

5 filmów koprodukowanych przez Dolnośląskie Centrum Filmowe w programie 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni!

ORZEŁ 2021 za Najlepszą Scenografię dla „Doliny Bogów”

„Lipstick on the Glass” Kuby Czekaja w Cannes!

„Moje wspaniałe życie” Łukasza Grzegorzka w sierpniu w kinach!

„Żużel” Doroty Kędzierzawskiej otworzy 40. Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych Młodzi i Film

Koprodukcje DCF wśród filmów z nominacjami do ORŁÓW 2021!

Ruszył nabór na Polish Days 2021!

Finał V edycji Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej

Koprodukcje DCF wśród filmów kandydujących do ORŁÓW 2021

Informacje o terminie naboru do DKF2021

Crew United wystartowało w wersji polskiej

Wroclaw Film Commission członkiem międzynarodowego stowarzyszenia komisji filmowych AFCI

„Tak ma być” Łukasza Grzegorzka w sekcji Work In Progress na festiwalu Les Arcs!

How to put Poland on the international radar – webinarium

9 filmów koprodukowanych przez Regionalne Fundusze Filmowe w Konkursie Głównym FPFF w Gdyni!

Rozstrzygnięcie XIV Dolnośląskiego Konkursu Filmowego (edycja 2020)

Premiera filmu dokumentalnego „Hand made” w reż. Krzysztofa Kunerta

„Żużel” Doroty Kędzierzawskiej powalczy o Złote Lwy

Zakończenie zdjęć do „Powrotu do Legolandu” Konrada Aksinowicza

Uroczysta premiera filmu „Interior”

Pokaz premierowy filmu „Dolina Bogów” Lecha Majewskiego z udziałem twórców

3. edycja Film the Book online

KIPA prowadzi nabór do programu „Akcelerator dla młodych przedsiębiorców z sektora AV”

„WIKA!” w programie New Horizons’ Polish Days Goes to Cannes

45. FPFF w Gdyni przełożony na następny rok

Podstawowe zasady bezpieczeństwa na planie filmowym

Od 18 maja wznowienie prac na planach filmowych w ramach III etapu odmrażania gospodarki

Trwa nabór na Polish Days 2020

„Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej na platformie VOD Telewizji Polskiej

„Producenci pomagają ekipom” – fundusz pomocowy KIPA i Netflix

„Dolina Bogów” – przesunięcie terminu premiery

Poszukiwany dom do historycznego filmu fabularnego

XIV Dolnośląski Konkurs Filmowy 2020 – nabór wniosków

Uroczysta premiera filmu „Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej

Specjalna nagroda CAMERIMAGE dla Lecha Majewskiego