Reż. Ruben Östlund
Ruben Östlund („Turysta”, „The Square”), już po raz drugi nagrodzony canneńską Złotą Palmą, zabiera nas w szalony rejs luksusowym statkiem z piękną gwiazdką Instagrama Yayą (Charlbi Dean), początkującym modelem Carlem (Harris Dickinson) oraz wiecznie pijanym kapitanem (Woody Harrelson). Na statku bawią się celebryci i bogacze – emerytowani handlarze bronią, rosyjski król nawozu, podstarzałe diwy i zrzędliwe milionerki. Rejs po szmaragdowych morzach zamienia się w jazdę bez trzymanki, przy której katastrofa Titanica to romantyczny wypadek przy pracy. Östlund żongluje rolami społecznymi bohaterów, demaskując ich próżność i egoizm, kpi z pustej sławy influencerów, wyśmiewa świat mody. „W trójkącie” to dzika komedia, niezwykle aktualna satyra i drapieżny komentarz do absurdalnych czasów, w których żyjemy.
Ruben Östlund, a two-time winner of the Palme d’Or at Cannes, takes us on a wild ride aboard a luxurious cruise ship with a beautiful Instagram star, Yaya (Charlbi Dean); a model just starting out, Carl (Harris Dickinson); and a constantly drunk captain (the hilarious Woody Harrelson). Those enjoying the fun and games aboard the ship include celebrities and the rich—retired arms dealers, Russia’s fertilizer king, aging divas and cantankerous millionaires. This cruise on the emerald seas gets so out of hand that it makes the Titanic disaster look like a romantic workplace accident. The director of Force Majeure and The Square sails close to the wind and doesn’t give us a moment to catch our breath, as he juggles the social roles of the characters, exposing their vanity and selfishness, mocking the empty fame of influencers and ridiculing the world of fashion—and he does so with perceptible pleasure. Triangle of Sadness is a wild, wonderfully written comedy that takes place in three astonishing, satirical acts, offering an extraordinarily current, no-holds-barred commentary on the absurdly cruel times we are living in. Our “triangles of solitude” are sure to open up during a screening.
Tytuły, które składają się na Konfrontacje Filmowe zostaną zaprezentowane przedpremierowo. Większość z nich trafi repertuarowo do kin dopiero za kilka miesięcy, a niektóre nie trafią nigdy. Wszystkie łączy to, że będzie o nich głośno w najbliższym sezonie
Wszystkie filmy gramy w wersji dwujęzycznej: z polskimi i angielskimi napisami.