Lipstick on the glass

„Lipstick on the Glass”, najnowszy film Kuby Czekaja, który jest koprodukcją Dolnośląskiego Centrum Filmowego i otrzymał dofinansowanie w ramach XIII Dolnośląskiego Konkursu Filmowego, zostanie zaprezentowany międzynarodowej branży filmowej podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes.

W ramach współpracy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Stowarzyszenia Nowe Horyzonty, MFF Nowe Horyzonty po raz piąty znalazł się wśród pięciu wybranych imprez filmowych z całego świata, które zaprezentują filmy na etapie produkcji w prestiżowym programie The Goes to Cannes podczas największych targów filmowych Marché du Film.

The Goes to Cannes to program, do którego zapraszane są najważniejsze festiwale, aby przedstawiły zagranicznej branży wyselekcjonowane filmy, które nie mają jeszcze agentów sprzedaży, dystrybutorów, czy wyznaczonej premiery festiwalowej. Film „Lipstick on the Glass” Kuby Czekaja znalazł się w gorącym TOP 5.

„Lipstick on the Glass” to międzynarodowa koprodukcja opowiadająca o potrzebie równości, harmonii między mężczyznami a kobietami, rodzinie i samorealizacji, a przede wszystkim – o wolności, drodze do poznania samego siebie i pragnieniu wyzwolenia się ze schematów płciowych. Główną bohaterką produkcji jest Emeryka, która tracąc kontrolę nad swoim życiem w wyniku intrygi tajemniczej postaci nazywanej „The Something”, porzuca męża i córkę i ucieka do zgromadzenia prowadzonego wyłącznie przez kobiety.

W obsadzie znaleźli się m.in. Agnieszka Podsiadlik, Bobbi Salvör Menuez („Euforia”), Laura Benson („Touch me Not”), Mari Malek, Yeule, Lena Leuzemis, Mina Tander i Stipe Erceg. Za zdjęcia odpowiada Tomasz Woźniczka, scenografię – Mela Melak, kostiumy – Svenja Gassen, montaż – Nicolas de Toth, sound design – Radosław Ochnio, dźwięk na planie – Axel Arft, a charakteryzację – Hanka Thot.

Zdjęcia były realizowane na późnym latem i jesienią w Polsce (w tym we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku), Niemczech, a także na Morzu Bałtyckim.

Aktualności

„Sonata” z dwoma nagrodami na festiwalu Off Camera

Trwają zdjęcia do „Dziennika z wycieczki do Budapesztu”

XVI Dolnośląski Konkurs Filmowy 2022 – przedłużenie naboru wniosków

Rozpoczął się nabór na Polish Days 2022

Twórcy filmowi powalczą o dofinansowanie w ramach 16. Dolnośląskiego Konkursu Filmowego

Film „Sonata” nagrodzony na 26. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sofii

Koprodukcje DCF wśród nominowanych do 24. Polskich Nagród Filmowych – ORŁY

Koniec zdjęć do filmu „Święty” w reżyserii Sebastiana Buttnego

12. edycja Konkursu Mazowieckiego i Warszawskiego Funduszu Filmowego!

„Sonata” w konkursie głównym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Sofii

Nabór wniosków do Śląskiego Funduszu Filmowego na rok 2022  

Dolnośląskie Centrum Filmowe koproducentem filmu dokumentalnego o Wandzie Rutkiewicz!

„Skafander Klingerta” w Hydropolis

Zasady aplikowania do Regionalnych Funduszy Filmowych

Wroclaw Film Commission członkiem międzynarodowego stowarzyszenia komisji filmowych AFCI

Wybrano nowe prezydium sekcji Regionalnych Funduszy Filmowych KIPA

Zakończyły się zdjęcia do nowej produkcji Netflixa – serialu „Wielka Woda”.

„Powrót do tamtych dni” z nagrodą Just Film 21. Festiwalu Black Nights w Tallinie!

Dni branżowe US+CANADA IN PROGRESS

„Sonata” w Konkursie Filmów Polskich na EnergaCAMERIMAGE!

„Powrót do tamtych dni” w konkursie Just Film 21. Festiwalu Black Nights w Tallinie!

Rozstrzygnięcie XV Dolnośląskiego Konkursu Filmowego

Webinarium dla beneficjentów regionalnych funduszy filmowych

XV Dolnośląski Konkurs Filmowy 2021 – ogłoszenie naboru

Wrocław planem filmowym serialu Netflixa!

Koprodukcje DCF prezentowane na tegorocznej edycji Polish Days

5 filmów koprodukowanych przez Dolnośląskie Centrum Filmowe w programie 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni!

ORZEŁ 2021 za Najlepszą Scenografię dla „Doliny Bogów”

„Moje wspaniałe życie” Łukasza Grzegorzka w sierpniu w kinach!

„Żużel” Doroty Kędzierzawskiej otworzy 40. Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych Młodzi i Film

Koprodukcje DCF wśród filmów z nominacjami do ORŁÓW 2021!

Ruszył nabór na Polish Days 2021!

Finał V edycji Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej

Koprodukcje DCF wśród filmów kandydujących do ORŁÓW 2021

Informacje o terminie naboru do DKF2021

Crew United wystartowało w wersji polskiej

Wroclaw Film Commission członkiem międzynarodowego stowarzyszenia komisji filmowych AFCI

„Tak ma być” Łukasza Grzegorzka w sekcji Work In Progress na festiwalu Les Arcs!

How to put Poland on the international radar – webinarium

9 filmów koprodukowanych przez Regionalne Fundusze Filmowe w Konkursie Głównym FPFF w Gdyni!

Rozstrzygnięcie XIV Dolnośląskiego Konkursu Filmowego (edycja 2020)

Premiera filmu dokumentalnego „Hand made” w reż. Krzysztofa Kunerta

„Żużel” Doroty Kędzierzawskiej powalczy o Złote Lwy

Zakończenie zdjęć do „Powrotu do Legolandu” Konrada Aksinowicza

Uroczysta premiera filmu „Interior”

Pokaz premierowy filmu „Dolina Bogów” Lecha Majewskiego z udziałem twórców

3. edycja Film the Book online

KIPA prowadzi nabór do programu „Akcelerator dla młodych przedsiębiorców z sektora AV”

„WIKA!” w programie New Horizons’ Polish Days Goes to Cannes

45. FPFF w Gdyni przełożony na następny rok

Podstawowe zasady bezpieczeństwa na planie filmowym

Od 18 maja wznowienie prac na planach filmowych w ramach III etapu odmrażania gospodarki

Trwa nabór na Polish Days 2020

„Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej na platformie VOD Telewizji Polskiej

„Producenci pomagają ekipom” – fundusz pomocowy KIPA i Netflix

„Dolina Bogów” – przesunięcie terminu premiery

Poszukiwany dom do historycznego filmu fabularnego

XIV Dolnośląski Konkurs Filmowy 2020 – nabór wniosków

Uroczysta premiera filmu „Wszystko dla mojej matki” Małgorzaty Imielskiej

Specjalna nagroda CAMERIMAGE dla Lecha Majewskiego